Нормативно-правові документи 2023-2024 навчального року
Лист МОН від 28 серпня 2023 р. No 1/12816-23 «Про проведення Першого уроку»+ методичні рекомендації
Положення про атестацію педагогічних працівників (2022р.)
Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2023/2024 навчальний рік
Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)
Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти
Навчальна література та навчальні програми, рекомендовані для використання в освітньому процесі
У листі МОН від 14.08.2023 No 1/12038-23 надано переліки навчальної літератури та навчальних програм,
рекомендованих міністерством для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році. Переліки систематизовано за такими напрямами:
початкові класи закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою;
5-11 класи закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою;
заклади загальної середньої освіти, де є класи (групи) з навчанням мовами національних меншин;
заклади загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами.
З урахуванням останніх змін та доповнень до деяких навчальних програм, які не відображено в підручниках та посібниках попередніх років, МОН рекомендує використовувати їхні електронні версії.
Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу
У листі МОН від 17.05.2023 No1/6990 надано рекомендації щодо підготовки закладів освіти до нового
навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 року. Для організації роботи з питань
цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності Міністерство просить врахувати у
роботі інструктивно-методичні матеріали, викладені улисті МОН від 22.07.2022 No 1/8462-22.
Листом МОН від 03.08.2023 No 1/11479-23 направлено для використання у роботі методичні рекомендації
щодо надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до
реагування на надзвичайні ситуації, розроблені Державною установою «Український інститут розвитку
освіти. Пропонований матеріал містить практичні поради для всіх учасників освітнього процесу, які дозволять підготувати учнів із ООП до непередбачуваних ситуацій.
Робота психологічної служби
У листі МОН від 21.08.2023 No1/12492-23 надано рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу. Фахівцям рекомендовано
проводити роботу за такими напрямами:
- навчальна діяльність. З метою стабілізації психоемоційного стану учнів рекомендується впроваджувати «годину психолога/соціального педагога» (не менше ніж 1 раз на місяць для кожної групи/класу. Цей час потрібно врахувати у плані роботи закладу освіти в частині позакласної роботи);
- просвітницька робота. Основний зміст має бути спрямованим зокрема на ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків, інформування з питань торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильстві, загроз, які може нести інтернет тощо;
- діагностична робота. МОН рекомендує проводити діагностику негативних психічних станів, постстресових станів, визначати групи посиленої психологічної уваги серед учасників освітнього процесу;
- профілактична робота;
- корекційна робота;
- консультування.
Немає коментарів:
Дописати коментар