Для батьків






Алгоритм дій,  для  осіб,  які постраждали   в наслідок надзвичайної ситуації 






ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПО УТРИМАННЮ, ВИХОВАННЮ ТА НАВЧАННЮ НЕПОВНОЛІТНІХ

   Відповідно до ст.53 Конституції України, ст. 58 Закону України «Про освіту», ст.29 Закону України «Про загальну середню освіту» на Вас покладені обов’язки:

1. Забезпечити своєчасне відвідування учнем усіх навчальних занять.

2. Забезпечити учня необхідним навчальним приладдям.

3. Цікавитися навчальними досягненнями учня.

4. Забезпечити акуратний, діловий зовнішній вигляд учня.

5. Нести відповідальність за правопорушення учня.

 Якщо заняття проводиться дистанційно, обов'язок присутності дитини на уроках є обов’язковою, контроль за цим покладається на батьків дитини, адже, відповідно до статті 55 Закону України «Про освіту», батьки зобов’язані сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання.


Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;

{Абзац восьмий частини другої статті 55 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

{Частину другу статті 55 доповнено абзацом дев'ятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

{Частину другу статті 55 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

{Частину третю статті 55 доповнено абзацом одинадцятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

{Частину третю статті 55 доповнено абзацом дванадцятим згідно із Законом № 2657-VIII від 18.12.2018}

4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

Сподіваємося, ви розумієте, що якість знань

залежить від того, як систематично учень відвідує заняття в школі. Згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» відповідальність за відвідування уроків дітей несуть батьки.

Пропонуємо вам ознайомитися з системою роботи Запорізького навчально - виховного комплекса № 13 Запорізької міської ради Запорізької області13 щодо попередження пропусків занять учнями закладу освіти.

 

1. Щоденно класний керівник здійснює контроль за відвідуванням занять учнями, відзначає відсутніх у класному журналі, записує прізвище учня (вказує причину), та відповідальний учень у класі здає рапортичку про відсутніх учнів школи.

2. Батьки зобов’язані своєчасно інформувати класного керівника про причину відсутності дитини (учня) до початку занять в перший же день його відсутності на уроках.

3. Документи, які є підставою відсутності учня на уроках:

- медична довідка з печаткою лікаря і установи;

- заява від батьків;

- санаторне лікування.

4. У випадку пропуску занять протягом 3 і більше днів учень допускається до занять лише за наявності медичної довідки, що посвідчує стан здоров’я учня.

5. У разі відсутності учня на навчальних заняттях впродовж 10 робочих днів поспіль з невідомих або без поважних причин, адміністрація закладу освіти невідкладно складає відповідне подання та надсилає його до відділу служби (управління) у справах дітей Дніпровського району та повідомляє Територіальний відділ освіти Дніпровського району

6. Факт запізнення або передчасного уходу із занять(наприклад, через призначене на певний час відвідування лікаря) також має заздалегідь супроводжуватись заявою батьків.

7. Відпускати учнів з уроків з поважних причин дозволяється директору, заступнику директора з НВР або черговому адміністратору.

8. Класний керівник у кінці місяця здає інформацію про відвідування занять учнями (за установленим зразком):

- ПІБ учнів, які не відвідували заняття (по хворобі, з поважної причини, без поважної причини);

- кількість пропущених уроків;

- причини;

- вжиті заходи.

9. Заступники директора з НВР постійно здійснюють контроль за веденням документації і за підрахунком кількості відвіданих уроків, спізненням на уроки та запобігливими заходами до учнів, які ухиляються від навчання.


БАТЬКИ ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ І РОЗВИТОК ДІТЕЙ,

а тому зобов'язані забезпечувати відвідування учнями уроків у навчальних закладах:

І. Згідно Сімейного кодексу України

ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

ІІ. Згідностатті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

-Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей -тягне за собою попередження абонакладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

- Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

ІІІ. Згідно Кримінального кодексу України

злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

IV. Згідно Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Положення про загальноосвітній навчальний заклад»

у разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.



**********

В соцмережах діють спільноти, які закликають підлітків вступити в небезпечну гру, результатом якої має стати самогубство. Умовна назва спільнот, які спонукають до суїциду - «Синій кит». Варіантів назв є десятки, це і «кити», і «єдинороги», і «тихі будинки», і «гра». «Гра» передбачає спілкування з адміністратором, який дає завдання, таких завдань може бути від 15 до 50. Перші завдання прості: розказати про себе, позбутися улюбленої речі. Потім йдуть складніші завдання, які передбачають нанесення собі тілесних ушкоджень. Останнє завдання – самогубство.

Батькам, щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендується:

– приділяти більшу увагу психологічному стану дитини;

– перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень. У разі їх виявлення – з’ясовувати обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду у формі кита;

– перевіряти облікові записи (акаунти) дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт. Перевіряти вміст спілкування у приватних чатах;

– звертати увагу на коло спілкування дитини;

– намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями;

– обов’язково контролювати те, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини;

– встановлювати функцію «батьківський контроль» на всіх гаджетах дитини.

Повідомити про участь дітей у небезпечній «грі» можна на «102». Особам, які повідомлять про ці факти, гарантують конфіденційність. Є номери довіри «Ла Страда» 772, куди можуть подзвонити самі ж діти. Телефон «гарячої лінії» кіберполіції - (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні).

*********

ЕНЕРГЕТИКИ: КОРИСТЬ І ШКОДА, СКЛАД, ВПЛИВ НА ОРГАНІЗМ, ПЛЮСИ І МІНУСИ

Енергетики і енергетичні напої набирають велику популярність, їх види і сорти все більше і більше переповнюють полиці магазинів, а кількість споживачів неминуче зростає, хоча їх вплив на організм людини може бути негативним.


**************






РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ щодо необхідності дотримання протиепідемічних заходів під час  освітнього процесу в закладах освіти в 2020/2021 навчальному році


1. Проводити з дітьми постійні роз’яснення щодо дотримання протиепідемічних вимог, в тому числі соціальної дистанції, використання  засобів індивідуального захисту тощо.

2. Навчати дітей правилам особистої гігієни (вимогам до миття рук, респіраторної гігієни, етикету кашлю тощо).

3. Забезпечити дитину засобами індивідуального захисту (респіратор або захисна маска, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлені самостійно).

4. Забезпечити проходження дитиною щорічного профілактичного медичного  огляду.

5. Дотримуватись обмежувальних заходів в закладі освіти (заборона допуску  до закладу освіти батьків або супроводжуючих осіб, крім осіб, які  супроводжують осіб з інвалідністю).

6. Ознайомитись з порядком організації освітнього процесу в закладі освіти  відповідно до встановленого рівня епідемічної небезпеки поширення  СОVID-19 (зони) на території міста, алгоритмом переходу на інший режим навчання в разі зміни рівня епідемічної небезпеки поширення СОVID-19.В разі віднесення території міста до «зеленої», «жовтої», «помаранчевої» зон – забезпечити відвідування дитиною закладу освіти відповідно до  режиму роботи закладу, встановленого розкладу занять.В разі віднесення території міста до «червоної» зони – сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання в дистанційному режимі.

7. Сприяти встановленню постійного зв’язку з представником закладу освіти (класний керівник, члени адміністрації закладу освіти).

8. Оперативно повідомляти представника закладу освіти (члени адміністрації, класний керівник) про зміни у стані здоров’я дитини, членів родини (наявність ознак гострого респіраторного захворювання, підвищення температури тіла, ін.).





До уваги батьків та учнів, що закінчили 9 клас!

Запорізька гімназія №31 та ЗНУ оголошують додатковий набір учнів  до 10 класів за наступними профілями:

  • Екологія, хімія і біологія

  • Математика, робототехніка та інформаційні технології

  • Іноземні мови (англійська, німецька, французька)

Викладання профільних предметів, предметів поглибленого вивчення, підготовка учнів до участі в предметних олімпіадах та конкурсі-захисті МАН буде здійснюватися досвідченими викладачами ЗНУта учителями-методистами гімназії з використанням науково-лабораторної бази університету.

Робочим навчальним планом гімназії передбачені додаткові години на вивчення інформаційних технологій, робототехніки, хімії, біології, спецкурсів іноземними мовами.

Якщо Ви прагнете стати частиною відповідального, успішного та креативного суспільства  учнів , готових:

  • змінювати світ навколо

  • сприяти розвитку Запорізького краю

  • отримати міжнародні сертифікати з іноземних мов (англійська: рівні B2 / C1 ); німецька, французька: В1 / В2

  • цікаво презентувати себе та взяти участь у численних національних та міжнародних конкурсах

  • вдосконалювати навички використання хмарних технологій

зателефонуйте нам  і оберіть зручний для Вас час знайомства з нами і зустрічі з викладачами профільних предметів ЗНУ та гімназії

    

Телефони для довідок: (061) 2830941

                                 066 597 31 22 

            097 534 32 20

063 484 62 30                  

Ми турбуємося про Ваше майбутнє, тому допоможемо зробити його успішним!

 

Детальну інформацію про Запорізьку гімназію №31 можна знайти на сайті

http://gymnasium31.zp.sch.in.ua/ 

https://www.facebook.com/gimnasium31/

 

 

 

 

 

До уваги батьківської  громадськості!
Шановнi  батьки!
Приймання  заяв батькiв  для зарахування  дiтей до першого   класу Запорізького навчально-виховного комплексу №13 Запорізької міської ради Запорізької області  триватиме з 02.06.2020р.  по 10.08.2020р, за попереднiм  записом за тел. 239-73-92 для пiдготовки графiку органiзованого  прийому  громадян. Заяви закладі освіти приймаються виключно від батьків без присутності дітей.
Нагадуємо,  що  до  заяви для зарахування дитини до  першого  класу  додаються  документи:
- копiя свiдоцтва  про народження  дитини;
- оригiнал або копiя медичної  довiдки за формою  первинної  облiкової
документацii  № 086-1/о «Довiдка  учня загальноосвiтнього  навчального  закладу про результати  обов'язкового  медичного  профiлактичного  огляду» (далi медична довiдка);
- iншi документи,  якi пiдтверджуютъ  право дитини на першочергове
зарахування до 1 класу закладу освiти.
У разi вiдсутностi оформленоi  медичноi довiдки подаються вищезазначенi документи,  а в заявi зазначається  зобов'язання батькiв оформити  медичну довiдку  та надати до закладу  освiти в термін до 10.08.2020р.
          Звертаємо  Вашу увагу на  необхiднiсть  наявностi документу, що засвiдчує  особу заявника.
З  метою дотримання  протиепiдемiчних  заходiв в  закладi  освiти
для приймання  заяв буде видiлено  окреме мiсце. Для уникнення  скупченості громадян  приймання заяв буде здiйснюватисъ  вiдповiдно до заздалегiдь складеного  графiку.
Для попередження  поширення на територii  Украiни гострої  респіраторної хвороби COVID-19  просимо  неухильно  дотримуватись  протиепiдемiчних заходiв, в тому числi соцiальноi дистанцii.
Нагадуємо,  що вiдповiдно до постанови  Кабiнету  Міністрів  України  від 20.05.2020  № 392 «Про встановлення  карантину  з метою  запобiгання
поширенню  на територii Украiни гострої респiраторної  хвороби  COVID-19,
спричиненої  коронавipycoм  SARS-CoV-2,  та  етапiв послаблення
протиепiдемiчних  заходiв»  забороняється  перебування  у  громадських
будинках  i спорудах  без вдягнутих  засобiв  iндивiдуального  захисту.


З повагою,
директор ЗНВК №13                                                                  О.І.Бочка



ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ:
ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН І ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
  • Продовжується навчання у Всеукраїнській школі онлайн на YouTube МОНyoutube.com/c/MONUKRAINE. Для 5-11 класів воно триває з 10:00 з ПН до ПТ, для учнів початкової школи – з 9:00 щовівторка та щочетверга. В межах відзначення Дня пам’яті та примирення було підготовано спецурок про Другу світову війну. Заохочуємо використовувати його для розмови з дітьми про цей історичний період. Відповідний урок ви віднайдете за посиланням: youtu.be/4pSkGrmbeq4
  • Кілька простих порад від UNICEF Ukraine, які допоможуть зменшити тривожність дитини під час пандемії COVID-19. Важливо ділитися цими порадами з батьками учнів – ці знання можуть знадобитися у багатьох життєвих обставинах. Докладніше дізнавайтеся за посиланням: uni.cf/2WOVFmV

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ ДІТЕЙ, ЯКІ ЧАСТО ХВОРІЮТЬ


«Подорож мережею Інтернет: віртуальні музеї»


20 музеїв зі всього світу, які можна побачити онлайн


Як мотивувати дитину до навчання під час карантину

Перебуваючи вдома на карантині, діти сприймають його як канікули. Це сприяє розслабленню і бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов навчання, необхідно продовжувати, щоб потім не виникло суттєвих труднощів у «наздоганянні» навчального матеріалу.
Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій, які можуть стати вам у пригоді.
1. Стимулюйте дитину до навчання, керуючись її мотивами навчальної діяльності.
Мотив – це внутрішня спонука до активності, покликана задовiльнити певну потребу. Існують різні мотиви навчальної діяльності. Вчені (Л.І. Божович, М.І. Алексєєва) виділяють такі:
  • пізнавальний,
  • утилітарний,
  • соціальний,
  • професійний,
  • мотив страху покарання,
  • мотив престижу.
Найкращим мотивом навчальної діяльності є пізнавальний, при якому дитина навчається тому, що їй цікаво пізнавати дійсність і отримувати задоволення від своїх інтелектуальних зусиль. Таких дітей не потрібно стимулювати до навчання, для них воно Э природнім, як невід’ємна і приємна частина їхнього життя. Такi люди охоче займаються самоосвітою, як під час навчання, так і впродовж усього життя. Та, на жаль, пізнавальний мотив навчання зустрічається нечасто.
За утилітарного мотиву дитина навчається тому, що розраховує отримати від цього певну вигоду. Якщо це стосується вашої дитини, ви можете стимулювати її до навчання під час карантину, надаючи їй натомість певні блага, які мають для неї важливе значення, які задовiльняють її потреби. А потреби, як і мотиви, теж бувають різні. Уважні батьки знають усі потреби, які мають їхні діти.
Якщо ви з цим ще не розібралися, то саме час. Випишіть усі потреби, які на даний час має ваша дитина. Їх потрібно виписати, а не просто обдумати, для того, щоб згадати та взяти до уваги їх усі, а також краще усвідомити. Адже саме на них ви й будете робити акцент, стимулюючи свою дитину до навчання, як під час карантину, так і в подальшому. Зверніть увагу, що мова йде не про базові людські потреби: в їжі, відпочинку тощо. Говориться про потреби, зав’язані на інтересі: перегляд мультфільмів або фільмів, відеоігри, нові іграшки чи модний одяг, похід або поїздка в цікаве для дитини місце тощо.
Це може бути якийсь один цінний для дитини подарунок, наприклад, нова іграшка. Або ж можна розробити цілу систему заохочень. Наприклад: почитав параграф – отримав перегляд мультфільма; виконав вправу – можеш пограти у відеогру. Та пам’ятайте: Білл Гейтс, Стів Джобс, а також інші керівники технологічних компаній суттєво обмежували доступ своїх дітей до комп’ютерів без навчальної потреби.  Тож за комп’ютером (а під цим словом ми маємо на увазі усі ґаджети) дитині не слід проводити більше 10-20 хв. за один раз залежно від віку.
Соціальний мотив навчання відображається у почутті обов’язку дитини чи в переконанні, що так добре, як вона, це завдання не виконає ніхто. Якщо ваша дитина має цей мотив, можна піти на хитрість, попросивши пояснити вам її навчальний матеріал, у якому ви не розбираєтесь. Та перед цим дитині самій потрібно буде його вивчити.
Такі діти особливо чутливі до похвали. Тож хваліть дитину за кожне виконане завдання і за відповідальність, із якою вона навчається навіть під час карантину. Зауважуйте також, що вчителі сподiваються, що вона буде сумлінно виконувати завдання.
Професійний мотив навчання, яким можуть керуватися учні переважно старших класів, а також студенти, полягає у тому, що людина навчається задля свого успішного професійного майбутнього, адже здобуті знання планує використовувати в професійній діяльності.
Тож для дітей, які мають цей мотив навчання, підійдуть заохочувальні фрази типу: «Незважаючи на карантин, ти маєш продовжувати заняття, щоб стати хорошим професіоналом», «Сідай за навчання, адже тобі потрібно добре здати ЗНО, щоб піти навчатися далі туди, куди ти хочеш» і т. ін.
Деякі діти навчаються через страх покарання за неуспішність. Це найгірший із мотивів, адже вiн Э гарним підґрунтям для розвитку страху перед новими починаннями та ризикованими кроками в дорослому житті, які могли б привести до успіху.
Як відмічають американські психологи Д. Мак-Клелланд і Д. Аткінсон, якщо людина орієнтована на успіх, вона не відчуває суттєвого страху перед невдачею, а якщо на уникнення невдачі, то буде сумніватися, коливатися при прийнятті рішення. Тому краще замінити цей мотив хоча б на утилітарний.
Продовжуючи приклад із ґаджетами, можна замiнити слова: «Якщо ти не прочитаєш оповідання, то не будеш грати в комп’ютерну гру» на такі: «Якщо ти прочитаєш оповідання, то зможеш пограти в комп’ютерну гру». Саме таким простим перефразуванням мотив страху зміниться на мотив вигоди.
Ознакою мотиву престижу в навчанні є те, що дитина, гарно навчаючись, намагається завдяки цьому посісти певне місце в класі та школі загалом, отримати авторитет в очах учнів і вчителів.
Якщо ви впізнаєте в цьому свою дитину, тодi під час карантину стимулюйте її до навчання, періодично повторюючи фрази на кшталт: «Ось закінчиться карантин і тоді подивишся, хто у вас у класі найкраще читає», «Усі так не хочуть навчатися під час карантину, а ти прийдеш до школи з найкращими знаннями» тощо.
2. Стимулюйте дитину до навчання, показуючи власний приклад.
Наразі на карантині знаходяться не лише діти, але й батьки. Всім відома фраза «Діти нас не чують. Діти нас дивляться». Тож точно так само, як ваша дитина має продовжувати навчання під час карантину, ви маєте продовжувати свою роботу за тим же графіком і розпорядком.
Якщо батьки замість того, щоб активно працювати, знаходячись на карантині, будуть лежати на дивані й дивитися телевізор, просиджувати в ґаджетах, теревенити по телефону, те саме захочуть робити й діти. Й це буде справедливо!
Якщо ви хочете, щоб ваша дитина продовжувала навчання під час карантину, а не била байдики, продовжуйте вдома свою професійну роботу. З ранку й до вечора в домі має бути створена атмосфера активної діяльності (професійної і навчальної).
3. Продовжуючи попередню рекомендацію, варто створити розпорядок дня на час карантину. Дорослі та діти мають прокидатися у звичний «докарантинний» час, робити зарядку, снідати та приступати до виконання своїх навчальних і професійних обов’язків, інтенсивність яких зменшується з наближенням вечора, та лягати спати також у звичний час.
Навчання під час карантину має відбуватися у вранішні години, коли організм дитини найбільш підготовлений до інтелектуальної роботи.
Як показує практика, найбільшу проблему під час карантинного навчання складає читання. Якщо завдання із математики або мови дитина може виконати відносно швидко, то читання великих обсягів матеріалу викликає у дитини протест, як внутрішній, так і зовнішній. Задля вирішення цієї проблеми на допомогу знову поспішає особистий приклад. Сучасні діти не читають тому, що сучасні батьки не читають.
Якщо в домі немає книг, якщо дитина ніколи не бачила своїх батьків із книжкою в руках, як їй зрозуміти, для чого потрібно читати? Ви можете взяти якусь книгу, пов’язану з вашою професійною діяльністю, сісти поруч із дитиною і читати. Або ж читати її книгу разом із нею.
Можна попросити дитину почитати в слух, обговорюючи, аналізуючи прочитане. Це сприяє не тільки карантинному навчанню, але й емоційному зближенню, якого, на превеликий жаль, так часто не вистачає дітям і батькам.
4. Станьте вчителем. Ця рекомендація підійде в тому випадку, якщо на карантині ви не займаєтеся професійною діяльністю (ви не маєте роботи чи ваша професія того не потребує). Втільте в собі образ вчителя, перетворивши навчання на цікаве дійство.
Скажімо, ви можете розробити для дитини наочний матеріал: знайдіть і роздрукуйте зображення історичних персонажів, біографію яких дитина має вивчити під час карантину, підберіть документальні чи художні відео про життя цих людей, про історичні події, в яких вони фігурували, та перегляньте все це разом із дитиною. Якщо дитина має вивчити вірш, зробіть це разом із нею (можна на швидкість). Коли вам дозволяють знання, уміння, навички, продемонструйте дитині, як діє закон фізики, який вона в даний час вивчає.
Можливо, в вас відкриється несподіваний талант до вчителювання або ви усвідомите, як багато робить вчитель задля розвитку наших дітей.



Поліомієліт – це гостре інфекційне захворювання людини вірусної етіології, яке виникає в результаті інфікування одним з трьох типів вірусів поліомієліту. Найнебезпечніший з них – дикий поліовірус, який сприяє розвитку гострого паралітичного поліомієліту. При тяжких формах перебігу захворювання характеризується ураженням сірої речовини спинного мозку та інших відділів центральної нервової системи з розвитком атрофічних паралічів та парезів кінцівок і тулуба.
Назва хвороби походить від латинських коренів: polios – сірий, myelos – спинний мозок. Суфікс-іт вказує на те, що це запалення. У нервовій системі при поліомієліті уражається сіра речовина спинного мозку, тобто самі нервові клітини (біла речовина – їх відростки, які проводять нервові імпульси.). В першу чергу страждають передні відділи стовбура спинного мозку, рідше – дихальний центр в підкірковому ядрі головного мозку і лицьовий нерв.
Найбільший ризик зараження мають діти до 5-ти років, які не щеплені проти цієї інфекції. Але поліомієліт може зустрічатися і у дорослих людей. Причому, за деякими відомостями, для дорослих характерні більш важкі, небезпечні форми. Найбільша вірогідність захворіти припадає на літньо-осінній період.
Поліомієліт знайомий лікарям дуже давно, але описаний лише 70 років тому. У поширенні поліомієліту ретроспективно виділяють декілька періодів. До середини ХІХ ст. це захворювання зустрічалось переважно у вигляді спорадичних (поодиноких) випадків у країнах Європи і Америки. Наприкінці ХІХ і на початку ХХ ст. виникають епідемії в різних країнах Європи, Америки, Північної Африки, які уражають тисячі і десятки тисяч людей. При цьому близько 10% хворих вмирало і близько 40% ставали інвалідами.
У середині ХХ ст. поліомієліт набуває епідемічного поширення майже у всіх країнах, стає однією з найактуальніших проблем охорони здоров’я у світі.
Після впровадження вакцинопрофілактики (1955 – 1965 рр.) поширення поліомієліту і захворюваність почали спадати і він став інфекцією, яку можна контролювати.
За інформацією Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) з 1988 року число випадків захворювання на поліомієліт у світі зменшилось більш, ніж на 99% (з 350 000 випадків до 223 випадків, які зареєстровано в 2012 році). Таке зменшення стало результатом глобальних зусиль по ліквідації цієї хвороби. В 2014 році лише три країни (Афганістан, Нігерія, Пакістан) у світі залишаються ендемічними з поліомієліту, в той час як в 1988 році таких країн було більше 125. Але виділення дикого вірусу поліомієліту І типу із стічних вод в Ізраїлі і Єгипті (2013 рік), реєстрація випадків поліомієліту, викликаного диким вірусом І типу в Афганістані та Пакистані (44 випадки станом на вересень 2015 року), свідчать про те, що зберігається ризик завезення і розповсюдження дикого поліовірусу по світу.
У 2015 році не благополучна ситуація з поліомієліту склалася і в Україні. За повідомленням Європейського регіонального бюро ВООЗ, в Україні підтверджені два випадки виявлення циркулюючого вакцино спорідненого поліовірусу (cVDPV1). Ці випадки мають генетичну подібність, що свідчить про активну передачу поліовірусу (cVDPV1) в Україні. Штам був виділений у двох дітей в Закарпатській області. На час початку паралічу одній дитини було 4 роки, другій – 10 місяців. Обидві дитини не вакциновані проти поліомієліту. На щастя в обох випадках захворювання закінчилось одужанням дітей та повним відновленням функцій уражених кінцівок.
Збудник захворювання – вірус поліомієліту. Це кишковий вірус, відноситься до роду ентеровірусів. За антигенною будовою виділяють 3 серологічних типи вірусів поліомієліту ( І, ІІ, ІІІ), які розрізняються ступенем нейровірулентності. Так, майже всі епідемії поліомієліту зумовлені штамами І типу, як найбільш вірулентними. Поліовіруси ІІ типу спричинюють в основному спорадичні випадки хвороби, віруси ІІІ типу – субклінічні форми хвороби.
Віруси поліомієліту є найстійкішими серед ентеровірусів. Вони зберігають свою життєдіяльність протягом декількох місяців при +40С в каналізаційних водах і фекаліях, до 3-4 місяців в стічних водах, на овочах і в молоці. Цей термін подовжується, якщо вірус заморозити. Він не чутливий ні до антибіотиків, ні до будь-яких хіміопрепаратів. Високі температури і сонячне світло він переносить погано, при кип’ятінні гине. Під час прогрівання при 50…550С протягом 30 хв. вірус інактивується, а кип’ятіння знешкоджує його протягом декількох секунд.
Як можна заразитися вірусом поліомієліту?
Основним джерелом збудника поліомієліту є інфіковані люди (хворі чи вірусоносії). Хворі найбільш заразні в перші дні хвороби, коли вірус розмножується в носоглотці і виділяється при експіраторних актах (кашель, чхання, під час розмови) у повітря. Вірус виділяється із слизу носової частини глотки через 30-40 годин після зараження, на 3-у добу – з випорожненнями. В носовій частині глотки його можна виявити протягом 7-10 днів. Основна маса збудника виділяється в навколишнє середовище з екскрементами кишок протягом 4-7 тижнів і навіть місяців (до 4-х місяців).
Висока частота здорового носійства і тривалість його створюють більшу епідеміологічну небезпеку порівняно з випадками, коли хворих виявляють та ізолюють.
Небезпечним є те, що зустрічається багато (99%) стертих форм захворювання, які сприймаються як «кишковий грип». А от у тих, хто заразиться від цих хворих, може виникнути параліч. Крім того, у деяких вірусоносіїв взагалі немає ніяких симптомів, вони відчувають себе здоровими і при цьому виділяють небезпечний вірус у навколишнє середовище.
Для поліомієліту характерні два механізми передачі збудника: фекально-оральний та повітряно-крапельний.
У перші дні захворювання чи вірусоносійства реалізується повітряно-крапельний шлях передачі. Катаральні явища у верхніх дихальних шляхах і пов’язані з ними експіраторні акти сприяють значному поширенню вірусу поліомієліту.
Проте, основне значення в епідемічному процесі має фекально-оральний механізм передачі (вірус потрапляє в організм через рот і розмножується у кишківнику). Тривале виділення збудника з фекаліями, його висока концентрація в них і стійкість сприяють реалізації цього шляху. Забруднені ентеровірусами об’єкти навколишнього середовища (вода, харчові продукти, руки, предмети побуту) можуть стати чинниками передачі збудника. Поліовіруси можуть поширюватись через забруднені продукти харчування, предмети побуту (іграшки, носові хустинки, одяг, постільну білизну), брудні руки, інфіковану воду. Механічним переносником збудника можуть бути мухи.
До умов, що сприяють поширенню поліовірусів, відносять не благоустрій території, відсутність водопроводу, каналізації, скупченість населення, порушення санітарно-гігієнічних норм.
Що відбувається при зараженні вірусом поліомієліту?
Протягом перших 5-12 днів протікає прихований період (від зараження до перших проявів). Іноді він триває до 1 місяця.
Вірус поліомієліту потрапляє в організм через дихальний або травний тракт, розмножується на слизовій кишечнику чи органів дихання, потім проникає в лімфовузли, а із них в кров. Після цього він проникає в усі органи і системи, переважно в спинний мозок, де найчастіше вражає сіру речовину передніх відділів спинного мозку. Вірус поліомієліту здатний проникати і в головний мозок. Уражені вірусом поліомієліту нервові клітини гинуть. Але через декілька днів активне розмноження вірусу в спинному мозку призупиняється. Паралічі виникають при загибелі 3/4 клітин на даній ділянці мозку. Потім загиблі клітини заміщаються рубцем, який, звичайно, функціонально їх замінити не може. Іноді уражається і серце: відбувається запалення м’язових клітин серця – міокардит. Після перенесеного поліомієліту розвивається стійкий імунітет до нього, який зберігається все життя.
Ознаки поліомієліту.
Клінічні прояви поліомієліту різноманітні (поліморфні). У понад 90% інфікованих осіб інфекція протікає безсимптомно, у 4-8% захворювання перебігає в абортивній формі без рухових порушень. Абортивна форма поліомієліту може проявлятися у вигляді гострої респіраторної інфекції або гострої кишкової інфекції, у 1% хворих розвивається серозний менінгіт. Лише у 1-10 з кожних 1000 сприйнятливих до захворювання осіб (0,1-1,0 %) розвивається паралітична форма хвороби з ураженням мотонейронів клітин переднього рогу спинного мозку з наступним стійким випадінням їх функцій, розвитком незворотних паралічів і парезів (зазвичай ніг або рук). 5-10 % із числа таких паралізованих помирають в результаті паралічу дихальної мускулатури.
При нетипових формах симптоми схожі на «кишковий грип». Зазвичай захворювання починається з симптомів загально-інфекційного синдрому: висока температура, головний біль, біль у горлі, нежить, тошнота, блювота і проноси, напруження м’язів шиї і біль в кінцівках. Одужання навіть без лікування настає через 3-7 днів.
Типова паралітична форма зустрічається в одному випадку зі ста (0,1-1,0%). Перші дні симптоми ті ж, що і при нетипових формах, але більш виражені: вище температура, сильніше пронос і т.п. Потім на 2-4-ий день температура знижується. Але за цим виникає повторне підвищення температури – вже до більш високих цифр. З’являються різкий головний біль, сильні болі в спині і кінцівках, дуже підвищена чутливість шкіри, характерна загальмованість, млявість, сонливість, малорухливість. Розвиток гострих в’ялих паралічів виникає від декількох годин до 1-5 днів. Частіше страждають проксимальні відділи кінцівок, парези і паралічі мають асиметричне «мозаїчне» розташування, спостерігається знижений тонус м’язів, уражаються м’язи ніг, рук, тулуба, відмічається зміна постави, знижені сухожильні рефлекси, чутливість збережена, швидкий розвиток атрофії м’язів. Бувають посмикування дрібних м’язів, судоми, тремтіння пальців рук, підвищена пітливість.
Щоб вчасно запідозрити поліомієліт, батькам треба звертати особливу увагу на поведінку дитини. Насторожувати має те, що дитина незвично тиха і загальмована. Мляво реагує на звернені до неї слова і весь час ніби дрімає. Найчастіше вражаються ноги, рідше руки, тулуб, шия. Можуть порушуватися ковтання, мова, дихання, серцева діяльність. Дитина починає говорити невиразно, попірхується при спробі пити або їсти, може перестати дихати. Ці форми бувають порівняно рідко, але вони дуже небезпечні для життя. Іноді уражається лицьовий нерв – в цьому випадку обличчя стає асиметричним. Якщо вірус проникає на високі рівні спинного мозку і захоплює центр контролю дихальної системи, це може призвести до зупинки дихання і смерті. Паралітична стадія може тривати близько двох тижнів.
Відновлення триває до трьох років, спочатку швидко, потім повільніше. А залишкові явища можуть зберегтися на все життя у вигляді паралічів, атрофії м’язів (уражені м’язи менші за обсягом і слабші), контрактури (нерухомість кісток у суглобах), деформації кінцівок.
Профілактика поліомієліту.
Найбільший ризик зараження мають діти до 5 років, які не щеплені проти цієї інфекції. З метою профілактики захворювання дітям необхідно робити профілактичні щеплення, які входять до Національного календаря щеплень. Календарем передбачена вакцинація дітей проти поліомієліту у віці 2 міс., 4 міс., 6 міс., з наступною ревакцинацію у віці 18 міс., 6 років та 14 років.
Міністерство охорони здоров’я України у відповідь на спалах поліомієліту, що стався в країні у 2015 році, та з метою припинення циркуляції вакцино споріднених поліовірусів підготувало План заходів МОЗ України щодо імунізації населення від поліомієліту. Основним заходом, передбаченим Планом, є проведення 3-х раундів додаткової вакцинації дітей.
Щеплення оральною поліомієлітною вакциною є єдиним ефективним засобом для припинення розповсюдження поліовірусу.
Крім того, батькам дітей, які не вакциновані проти поліомієліту, не рекомендується брати їх із собою у подорож до країн – ендемічних по поліомієліту.
Велике значення у попередженні поліомієліту відіграє дотримання правил особистої гігієни. Слід частіше мити руки з милом. Вживати тільки кип’ячену або спеціальну воду для пиття (бутильовану). Свіжі овочі, фрукти, сухофрукти та зелень перед вживанням необхідно ретельно мити під проточною водою і ополіскувати кип’яченою або бутильованою водою.
У подорожах по інших країнах необхідно приймати їжу тільки у визначених пунктах харчування, де використовуються продукти гарантованої якості промислового виробництва. Пити лише бутильовану або кип’ячену воду, а напої і соки – промислового виробництва. Не можна купувати лід для охолодження напоїв і продукти у продавців вуличної торгівлі, вживати страви традиційної національної кухні, продукти з простроченим терміном зберігання, які не пройшли гарантовану технологічну обробку. Купатися туристам дозволяється лише в басейнах і спеціальних водоймах. При купанні у відкритих водоймах вода не повинна потрапляти в рот.
Щоб попередити зараження дитини на поліомієліт необхідно: обов’язково дотримуватися графіку профілактичних щеплень; уникати контакту з особами, що перебували в країнах ендемічних по поліомієліту та відвідування країн ендемічних по поліомієліту; навчити дітей мити руки з милом; провітрювати приміщення декілька разів на день; проводити вологе прибирання оселі; пити тільки кип’ячену або бутильовану воду, їсти тільки добре вимиті овочі та фрукти.
Якщо дитина захворіла на поліомієліт.
При появі перших ознак захворювання (підйом температури тіла, головний біль, катаральні прояви, диспепсичні розлади, біль у кінцівках, пітливість) необхідно звернутись до лікаря.
Хворого необхідно госпіталізувати до дитячої інфекційної лікарні або дитячого інфекційного відділення, виділити йому окремий посуд, рушники, предмети особистої гігієни.
У приміщеннях, в яких перебувала хвора дитина, необхідно провести вологе прибирання із застосуванням дезінфікуючих засобів.

Увага, шановні батьки! Терміново звертайтесь за медичною допомогою, якщо у дитини, раніше не вакцинованої проти поліомієліту, спостерігається: висока температура; головний біль; біль у горлі, м’язах і кістках; нежить; 


Пам’ятка для батьків щодо правил дорожнього руху





" Зупинка і стоянка"

Зупинка і стоянка транспортних засобів на дорозі повинні здійснюватись у спеціально відведених місцях чи на узбіччі.
За відсутності спеціально відведених місць чи узбіччя або коли зупинка чи стоянка там неможливі, вони дозволяються біля правого краю проїзної частини (якомога правіше, щоб не перешкоджати іншим учасникам дорожнього руху).
У населених пунктах зупинка і стоянка транспортних засобів дозволяються на лівому боці дороги, що має по одній смузі для руху в кожному напрямку (без трамвайних колій посередині) і не розділена розміткою 1.1 а також на лівому боці дороги з одностороннім рухом.
Якщо дорога має бульвар або розділювальну смугу, зупинка і стоянка транспортних засобів біля них забороняються.
Транспортні засоби не дозволяється ставити на проїзній частині в два і більше ряди. Велосипеди, мопеди і мотоцикли без бокового причепа дозволяється ставити на проїзній частині не більше ніж у два ряди.
Ставити транспортні засоби під кутом до краю проїзної частини дозволяється в місцях, де це не буде перешкоджати руху інших транспортних засобів.
Біля тротуарів або інших місць із пішохідним рухом ставити транспортні засоби під кутом дозволяється лише передньою частиною, а на підйомах — тільки задньою частиною.
Стоянка всіх транспортних засобів у місцях, позначених дорожніми знаками 5.38 Знак 5.38 "Місце для стянки"5.39 Знак 5.39 "Зона стянки" встановленими з табличкою 7.6.1 Табличка 7.6.1 "Спосіб поставлення транспортного засобу на стоянку" дозволяється на проїзній частині вздовж тротуару, а встановленими з однією з табличок 7.6.2 https://vodiy.ua/media/uploads/7.6.2.png7.6.3 https://vodiy.ua/media/uploads/7.6.3.png7.6.4 https://vodiy.ua/media/uploads/7.6.4.png7.6.5 https://vodiy.ua/media/uploads/7.6.5.png — легкових автомобілів і мотоциклів тільки так, як показано на табличці.
На спусках і підйомах, де спосіб поставлення не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби необхідно ставити під кутом до краю проїзної частини так, щоб не створювати перешкод іншим учасникам дорожнього руху і виключити можливість для самовільного руху цих засобів.
На таких ділянках допускається ставити транспортний засіб уздовж краю проїзної частини, повернувши керовані колеса таким чином, щоб виключалась можливість самовільного руху транспортного засобу.
На трамвайній колії попутного напрямку, розташованій ліворуч на одному рівні з проїзною частиною для руху нерейкових транспортних засобів, дозволяється зупинка лише для виконання вимог цих Правил, а на розташованих біля правого краю проїзної частини — лише для посадки (висадки) пасажирів чи виконання вимог цих Правил.
У цих випадках не повинно створюватись перешкод для руху трамваїв.
Зупинка забороняється:
a)
на залізничних переїздах;
б)
на трамвайних коліях (крім випадків, обумовлених пунктом 15.8 цих Правил);
в)
на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, а також у тунелях;
г)
на пішохідних переходах і ближче 10 м від них з обох боків, крім випадків надання переваги в русі;
ґ)
на перехрестях та ближче 10 м від краю перехрещуваної проїзної частини за відсутності на них пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
д)
у місцях, де відстань між суцільною лінією розмітки, розділювальною смугою чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 м;
е)
ближче 30 м від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а коли їх немає — ближче 30 м від дорожнього знака такої зупинки з обох боків;
є)
ближче 10 м від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання, де це створить перешкоди технологічним транспортним засобам, що працюють;
ж)
у місцях, де буде неможливим зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився;
з)
у місцях, де транспортний засіб закриває від інших водіїв сигнали світлофора або дорожні знаки;
и)
ближче 10 м від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду.


Стоянка забороняється:
a)
у місцях, де заборонена зупинка;
б)
на тротуарах (крім місць, позначених відповідними дорожніми знаками, встановленими з табличками);
в)
на тротуарах, за винятком легкових автомобілів та мотоциклів, які можуть бути поставлені на краю тротуарів, де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м;
г)
ближче 50 м від залізничних переїздів;
ґ)
поза населеними пунктами в зоні небезпечних поворотів і випуклих переломів поздовжнього профілю дороги з видимістю або оглядовістю менше 100 м хоча б в одному напрямку руху;
д)
у місцях, де транспортний засіб, що стоїть, зробить неможливим рух інших транспортних засобів або створить перешкоду для руху пішоходів;
е) 
ближче 5 м від контейнерних майданчиків та/або контейнерів для збирання побутових відходів, місце розміщення або облаштування яких відповідає вимогам законодавства;
є)
на газонах.
У темну пору доби і в умовах недостатньої видимості стоянка поза населеними пунктами дозволяється лише на майданчиках для стоянки або за межами дороги.
Водій не повинен залишати транспортний засіб, не вживши всіх заходів, щоб не допустити його самовільного руху, проникнення до нього і (або) незаконного заволодіння ним.
Забороняється відчиняти двері транспортного засобу, залишати їх відчиненими і виходити з транспортного засобу, якщо це загрожує безпеці і створює перешкоди іншим учасникам дорожнього руху.
У разі вимушеної зупинки в місці, де зупинку заборонено, водій повинен вжити всіх заходів, щоб прибрати транспортний засіб, а за неможливості це зробити — діяти згідно з вимогами пунктів 9.99.109.11 цих Правил.
На проїзній частині забороняється встановлення предметів, що перешкоджають проїзду чи паркуванню транспортних засобів, за винятком випадків:
  • оформлення дорожньо-транспортної пригоди;
  • виконання дорожніх робіт або робіт, пов’язаних із зайняттям проїзної частини;
  • обмеження або заборони руху транспортних засобів та пішоходів у випадках, передбачених законодавством.

Немає коментарів:

Дописати коментар